UKK – Usein kysytyt kysymykset

Jos sinulla on kysyttävää, kysy ihmeessä laittamalla postia osoitteeseen gadgets@gadgets.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Mitä meiltä usein kysytään ja miten me niihin vastaamme:

1. Postiennakko: Miksi ei? Tuleeko?

Postiennakon puuttumiseen kaupastamme on useitakin syitä:

a) Kuten kerromme useasti sivuillamme, lähetämme kaikki tuotteemme päävarastostamme Tanskasta, eikä maan rajojen yli toimiva postiennakko ole tietääksemme Suomessa vielä mahdollinen.

b) Ostajan pitää olla yli 18-vuotias tai huoltajan valtuuttama. Saamme lain mukaan myydä alle 18-vuotiaalle postimyyntinä vain jos alaikäisellä ostajalla on huoltajan suostumus. Pankkitunnuksilla/luottokortilla maksettaessa tämä ehto täyttyy. Jos olet alle 18-vuotias, pyydä vanhempiasi/huoltajiasi maksamaan tilauksesi.

c) Postiennakon huono ja meille erittäin kallis puoli on se, jos asiakas ei hae pakettia tilauksesta huolimatta ja antaa sen palautua kahden viikon jälkeen noutamattomana. Ja tätä tapahtuu yllättävän paljon.

Näistä edellämainituista syistä emme ole ottaneet postiennakkoa kauppamme maksutavaksi, emmekä toistaiseksi ole ottamassa. Lain mukaan meillä on oikeus valita tarjoammeko postiennakkoa vai emme. Pyrimme korvaamaan tätä puutetta tuomalla tarjolle useita eri maksutapoja. Aina on olemassa 14 päivän palautusoikeus, kun tavara on käyttämätön ja alkuperäispaketissaan. Eli tilanne pitäisi olla lähes sama, kuin hypistellessä tavaraa oikeassa liikkeessä. Hypistelet sitä vain kotona. Lisäksi postiennakko nostaa kuluja asiakkaalle.

2. Annoin palautetta, mutta siihen ei vastattu. Missä vastaus viipyy?

Palaute-osiossamme voit antaa sekä anonyymia että nimelläsi varustettua palautetta. Mikäli palaute on annettu anonyymisti, emme voi vastata kyseiseen palautteeseen, koska emme ole selvännäkijöitä ja tietäisimme minne vastata. Nimitiedot näkyvät palautteessa vain, kun annat palautteen kirjautuneena omalle tilillesi. Muussa tapauksessa palaute on anonyymi, emmekä voi vastata niihin. Varmin tapa saada kysymykseen vastaus on lähettää sähköpostia osoitteeseen gadgets@gadgets.fi. Tulleisiin kysymyksiin vastataan kahden vuorokauden sisällä.

3. IP-osoitteesi ja kotimaasi on tallennettu turvallisuussyistä. Kaikki väärinkäytökset tai väärinkäytösyritykset ilmoitetaan virkavallalle. Miksi? Eikö tämä nyt ole vähän liikaa?

Mielestämme ei ollenkaan. Tämä ei ole niinkään meidän turvaksemme, vaan asiakkaidemme. Meillä on vastuu asiakkaan turvallisuudesta ja tämä on yksi varotoimi turvallisuuden säilyttämiseksi. Palvelun väärinkäytöksi katsotaan esimerkiksi murtamisyritykset. Meistä tämän ennaltaehkäisy on tärkeää. Turvallisuus on osa hyvää asiakaspalvelua.

4. Tilasin teiltä, eikä tilausvahvistus koskaan tullut sähköpostiini. Miksi?

Joskus roskapostisuotimet ovat säädetty niin tiukoille asetuksille, etteivät postimme pääse läpi. Anna siis omalle roskapostisuotimellesi lupa meidän postillemme, joka lähetetään osoitteesta gadgets@gadgets.fi. Lisäksi olemme huomanneet, että Suomi24:n sähköpostiin eivät postimme aina pääse. Tähän emme osaa kertoa syytä. Tarvittaessa voimme myös antaa ilmaisen Gmail-osoitteen. Tätä voit tiedustella laittamalla sähköpostia osoitteeseen gadgets@gadgets.fi. Gmail-osoitteita rajoitettu määrä. Mikäli olet tilannut ennakkomaksulla, etkä saanut tilausvahvistusta, ohjeet ja tilinumerot joihin maksaa löytyvät myös sivustomme ”Ehdot ja selosteet”-kohdasta.

5. Toimitatte Tanskasta tuotteenne. Miksi ihmeessä?

Kyllä, kaikki tilaukset lähetetään Tanskan päävarastosta. Tämä varasto palvelee useita maita ja olemme rakentaneet sinne tehokkaat logistiikkajärjestelmämme, jotta voimme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Tästä on asiakkaillemme etuna se, että voimme tuoda markkinoille uusimmat tuotteet mahdollisimman nopeasti. Ja meille etuna se, ettei meidän tarvitse pitää useita varastoja. Tämä puolestaan laskee kustannuksia. Kustannussäästöt varastoinnissa näkyvät positiivisesti hinnoissa, palvelussa ja panostuksessa toimintamme muihin osiin. Kaikki tämä on etua puolin ja toisin. On kuitenkin jopa väitetty, että syynä olisi porsaanreikien hakeminen Suomen lainsäädännöstä. Selvästi joku pitää meitä tyhmempinä mitä olemmekaan. Lainsäädäntö on meille sama kuin kelle tahansa suomalaiselle yritykselle vaikka Tanskasta toimitammekin tuotteemme. Gadgets.fi on 100% suomalainen, kiinteässä yhteistyössä usean maan kanssa Gadgets-ketjun välityksellä. Vaikka lähetämmekin Tanskasta, ketjumme päävarastosta, me veloitamme asiakkaalta vain kohtuulliset postikulut ja maksamme itse erotuksen. Sekin meistä on hyvää asiakaspalvelua.

6. Toimitusaikanne 5-10 arkipäivää tuntuu kovin pitkältä. Saisiko siihen muutosta?

 Valitettavasti tähän on vaikea saada muutosta, koska kuljetus Tanskasta kestää kutakuinkin tuon verran. Monesti kuljetuksen pituus on 3-7 arkipäivää. Kuitenkin tuossa tuntuu olevan vaihtelua meistä riippumattomista seikoista johtuen, niin ilmoitamme toimitusajaksi sen takia tuon 5-10 arkipäivää. Meidän päässä tilaukset toimitetaan mahdollisimman nopeasti ja arkipäivisin ennen klo 16.00 tehdyt tilaukset lähtevät samana päivänä. Onhan noita monia suomalaisia verkkokauppoja joiden toimitusaika on pidempikin, vaikka lähetys tehdään Suomesta. Koemme siis olevamme kyllä nopeita, kun ottaa huomioon että lähetys tehdään toisesta maasta.

7. Mitä tuo TOP10 vekottimet lista kuvaa? Mihin se perustuu?

Tuo TOP10 lista kuvaa tuotteita, jotka olemme toimittaneet viimeisen 4 viikon aikana. Ne ovat siis ihmisten haluamia, tilaamia ja toimitettuja tuotteita. Oletamme, että ne ovat myös suosittuja. Lista päivitetään joka maanantai.

8. Onko teillä toimistossa mitään maskotteja?

Tottahan toki, meillä on työilmapiiriä keventämässä Foxy-merkkinen koiraeläin. Se on meidän virallinen vekotinmaisteri. Sen avulla työpäiväkin kuluu pakollisten leikkitaukojen siivittämänä erittäin mukavasti. Tätä sivustoa tehdessä ei ole vahingoitettu yhtäkään eläintä. Ohessa kuva maskotistamme, joka edustaa itseään mielestämme vähintäänkin kuvauksellisesti.